Lakáson bekövetkezett haláleset utáni teendők

  1. A hozzátartozónak értesítenie kell az elhunyt háziorvosát, vagy rendelési időn kívüli időszakban az orvosi ügyeletet.
  2. A halottszemlét végző orvos a halál okának megállapítása után kiállítja a halottvizsgálati bizonyítványt, a halál beálltáról szóló igazolást. Ha nem tudja megállapítani a halál okát, elrendeli a boncolást.
  3. A halottszemlét követően a hozzátartozó intézkedik az elhunyt elszállításáról.

 

Kórházban történt halálesetkor

A proszektúrán kell leadni a ruhát, és ott kifizetni az öltöztetést, utána kapja meg a hozzátartozó a halottvizsgálati bizonyítványt.

 

Temetési szolgáltatás megrendeléséhez szükséges okmányok:

  • Halottvizsgálati bizonyítvány
  • Az elhunyt személyi igazolványa, lakcímkártyája
  • Az elhunyt születési anyakönyvi kivonata
  • Ha az elhunyt házas, a házassági anyakönyvi kivonata
  • Ha az elhunyt özvegy, a házastárs halotti anyakönyvi kivonata
  • Ha az elhunyt elvált, a jogerős bontó bírói ítélet
  • Az elhunyt jogosítványa (ha érvényes)
  • Az elhunyt útlevele (ha érvényes)

Az anyakönyveztetést a Vas Megyei Temetkezési Kft végzi.

Egyházi temetéshez az egyházi szertartás biztosítása a megrendelő feladata.

Polgári szertartáshoz a búcsúztatót a Polgármesteri Hivatal Társadalmi Ünnepségeket Szervező Irodájánál lehet megrendelni.